Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 16 - Chumphon

Dag 16 We hebben met Richard afgesproken om 8 u voor het ontbijt. Mede door de schuld van de padden overslapen we ons en verschijnen we een half uur te laat op het appel. No worry's, we zijn in verlof. Eerst moet Richard zijn voet en been laten verzorgen in het ziekenhuis. Daarna vertrekken we met zijn jeep om de ganse dag door de jungle te rijden. We krijgen weer dingen te zien die voor ons westerlingen onvoorstelbaar zijn. Wat hier wordt bestempeld als huis is voor ons een slecht onderhouden barak in een koeienwei. Wat hebben we het toch goed in België. We brengen ook een bezoek aan de vissershaven, de geur is hier niet te harden, vooral Ilse wil hier zo snel mogelijk weg. Daarop volgt een rit door China Town. Verbazing wederom. De winkels zijn zo volgepropt dat je niet binnen kan,zelfs niet kunt zien wat er te koop is. Bomvol is een understatement! We rijden verder langs de kust wat mooie uitzichten levert. Onderweg stoppen we om te iets te eten. Nu nog even langs de mangroves. Hier is het heel vochtig warm. Het krioelt hier van de krabben,mieren en al wat er zoal kan kruipen. We hadden gehoopt om hier varanen te zien maar dat was niet het geval. Rond half zes zijn we terug in het Resort na een rit van +- 130 km. Nu duik pakken en eten.