Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 15 - Chumphon

Dag 15 Totaal onverwacht worden we gewekt door een oorverdovend onweder en bakken regen. Het regenseizoen is blijkbaar nog niet voorbij. We gaan met Devis en june mee naar chumphon stad om onze treintickets te regelen. June is Thaise en dat is handig, om het juiste ticket te bestellen,aangezien de meeste hier geen Engels spreken. Ondanks june's hulp,slaagt de bediende er toch in om het ticket op de verkeerde datum te zetten,wat we gelukkig nog tijdig opmerken. We worden het gewoon om alles te controleren. Nieuwe tickets dus! Devis en june moeten nog wat boodschappen doen en wij gaan ondertussen even over de markt. Het regent en we kunnen verder toch niet veel doen vandaag. Deze markt is weer helemaal anders. Ook hier eten,maar vooral bereid, en veel kleding,lederwaren en natuur verzorgingsprodukten zoals coconut olie, essentiële oliën enz. Deze zijn hier echt goedkoop. Na terugkeer in het Resort besluiten we dan maar om massage te bestellen voor ons beiden, olie massage deze keer. Eerst gaan we nog lekker eten: filet mignon met frietjes. De masseuse is werkelijk heel bekwaam. Het doet pijn en deugd tegelijk. Achteraf voel je heel duidelijk het verschil. We gaan op bezoek bij richard,zodat gerd de foto's op zijne pc kan zetten. tussen twee buien door gaan we terug naar ons huisje, we worden vergezeld door massa's padden. ( cow padden) noemen ze ze hier. ze loeien ook echt even hard als koeien. allemaal tegelijk. Jezus! Dit is niet te doen! Wat een lawaai! we bellen nog Es met t thuisfront. Weer efkes geleden. We gaan slapen terwijl het geloei van de padden onverstoorbaar verder gaat tot halverwege de nacht.