Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 14 - chumphon

De voormiddag blijven we aan het zwembad,lekker luieren. 'S middags gaan we naar het strand. Dit ligt slechts 300 m van ons Resort. De wandeling doet gerd goed. Ze staat weer wat rechter. Het strand is niet wat we verwacht hadden. Het zand is bruin ipv wit,niet echt proper en volledig verlaten. De zee is echter wel helder. Je kan meters ver de zee in, voor het diep wordt en het water is ongelooflijk warm. We gaan op het strand liggen, wat niet erg slim is op het heetste moment van de dag, zonder enige bescherming. We verbranden allebei. Om vijf uur gaan we met Richard een rondrit maken langs de kustlijn en brengen ook nog een bezoek aan een tempel die nog vrij nieuw en in aanbouw is. Daarna gaan we naar de markt in saplee. Ongelooflijk wat we hier te zien krijgen. De kraampjes met rauw vlees ( lees: varkenskoppen, ribstukken,enz) ,fruit, groenten staan amper een meter van de voorbij rijdende auto's. De vliegen zitten massaal overal op en over de uitlaat gassen zullen we maar zwijgen. Voor ons is dit wederom onbegrijpelijk. We hebben avondeten bij Richard,die rijst met kip en curry voor ons gemaakt heeft. Lekker maar spicy.