Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 5 - Kanchanaburi

Onze dag begint met een ontbijt dat niet wil komen. Onze serveerster verstaat geen woord van wat we zeggen. Toppunt deze morgen, devis moet zelfs aan andere tafels bestelling opnemen en helpen vertalen,zodat de andere gasten toch ook aan eten geraken.De bestelling komt met grote tussenpozen en dan ook nog 't verkeerde. Ergernis alom totdat het zo belachelijk wordt dat we de slappe lach krijgen. Ok, we gaan. Als eerste staat vandaag het war cemetry op programma. Ongelooflijk proper, netjes onderhouden. Toch ook weer indrukwekkend,zovelen die daar liggen en zoveel jonge mannen. Dan gaan we terug naar de rivier Kwai om met de trein over the bridge te gaan en door de dodenbocht. Dit levert weeral spectaculaire uitzichten op. Onze rug betaalt wel de prijs: de zitjes zijn houten banken die kei hard zijn en de trein schokt en wiebelt nogal. Devis en Richard wachten ons op aan het eind van de rit. We gaan een stukje te voet de dodenbocht in en daar is een grot,die gebruikt werd onder de oorlog als bordeel. Nu is er een tempel en kan je een wens doen. Het olifantenkamp is het volgende. Onze dagen zijn goed gevuld. We gaan rijden op zo'n grote jumbo. Weer een fijne ervaring. De olifanten zijn tam en braaf. Het is toch wel hoog En op sommige momenten wel spannend als we afdalen door het stukje jungle. Op ' t eind van de rit maken we blijkbaar een fout door de bereider geen fooi te geven. Hij kijkt ons bijna dood. Was al vrij duur en wisten wij veel. We verlaten kanchanaburi en gaan richting ayutthaya. Het is een trip van ongeveer 200km. Bij aankomst willen de heren even rusten en maken wij van de tijd gebruik om haren te wassen. We gaan eten bij de rivier. Lekker als altijd. Ondertussen staat Ilse vol muggenbeten,ondanks de sprays en creme's. Vooral de benen krijgen het zwaar te verduren van die klein rotzakjes. Om half twaalf gaan we slapen.