Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 4 - Kanchanaburi

Wij,met name,gerd en Ilse,waren op tijd paraat,zoals afgesproken. We gaan ontbijten in ons Resort sam'house. Dan richting bridge over rivier Kwai. Na de nodige foto's,want het maakt toch wel indruk,beseffend wat hier ooit is gebeurd, maken we een bezoek aan het war museum. Hier zien we authentieke zaken uit wo ll,maar jammer genoeg is het niet goed onderhouden en rommelig. Van daaruit gaan we naar de Tijgertempel. Zeker een aanrader. Daar moet Gerd nog een lange broek kopen en Ilse een hemd van Devis over aan doen. Kwestie van geen monniken te verleiden. We kunnen een wandeling maken met een tijger aan de riem. Dit slaat Gerd even over. Niet helemaal gerust In die grote katjes. Dan komen we aan de canyon waar we de tijgers mogen vast pakken en foto's nemen. Hier overwint Gerd haar twijfel en komt toch mee in de canyon. Ilse moest Gerd wel wat beschermen. Unieke ervaring om een tijger van 220 kg op je schoot te hebben. Ze zijn heel rustig en ongelooflijk mooi. Ze voelen ook heel zacht aan. Op geen enkel moment zijn we bang,doch de begeleiders van de tijgers zijn nogal ruw en het is hun gedrag dat ons wat nerveus maakt. Dan gaan we naar de jongen kijken als ze gevoed worden. Ze zijn half was en speels. Ook hier mag je mee de canyon in. Hiervoor waren we net te laat. Bij de groep toeristen waren er toch bij die niet zo op hun gemak waren toen de jonge tijgers in het rond sprongen en met elkaar begonnen te spelen. Als afsluiter nog een welpje tegen gekomen van 2 maanden. Je mocht haar strelen,maar niet pakken. Toen stond the hell fire pass op het programma. Eerst een bezoek aan het museum, en een kort film gezien van de gevangene die de doorgang gekapt hebben. Dan de wandeling door de hell fire pass.Geen ander woord dan pakkend hiervoor. Duizenden hebben hier hun levengelaten. Op de terug weg passeren we ook nog een waterval. De natuur is geweldig mooi. Heel helder water. We hebben helaas geen badpak bij. Het had voor de welkome afkoeling kunnen zorgen. We besluiten om de dag af te ronden en te gaan eten dit maal in het centrum. Wederom heel lekker en het is hier echt goedkoop. Tijd om gaan te slapen.