Ilse-en-Gerd-in-Thailand.reismee.nl

Dag 3 - Bangkok : Crocodilefarm, Koninklijk paleis, Wat Pho, massage

Vroeg opgestaan. ontbijt in hotel en vertrokken met Devis en Richard naar de crocdilefarm iets buiten Bangkok. Inkom is 350 bath, maar zeker de moeite waard. We zien honderden krokodillen in alle vormen en kleuren, grote, kleine, misvormde, albino's, zonder staart .... We gaan kijken naar de show. Dit was heel indrukwekkend. Zeer jonge trainers die grote risico's namen. Devis vertelt ons wel dat dit bepaalde trucs zijn. Nadien rijden we terug richting Bangkok en stoppen we onderweg aan een winkelcentrum om te lunchen. Het valt ons dadelijk op dat je hier heel lekker kan eten voor heel weinig geld. Vb pasta met vis en drank voor +\- 4 euro. Vervolgens rijden we naar het koninklijk paleis. Het verkeer in Bangkok is niet te doen, gelukkig moeten we niet zelf rijden. Het paleis is heel indrukwekkend.alle gevels zijn bekleed met miljoenen mozaïek steentjes. We zien de emerald Boedha. Volledig in jade. Heel mooi al is hij niet erg groot. 75cm. Het geheel kwam wel een beetje kitscherig over. Het was nogal blinkend. Dan nemen we de tjoek tjoek naar wat Pho. Dit is vlakbij en gemakkelijk te vinden. Wat Pho herbergt de liggende Boedha van 44m volledig in goud. De tempels maken meer indruk door hun eenvoud. Bij het betreden van Een van de tempels,waar er monniken aan het bidden zijn werden we,vooral Ilse,overrompeld door de energie die er hing. Dit was echt speciaal. Er is ook een massageschool waar we onze eerste Thaise massage ondergaan. Heftig, pijnlijk maar achteraf zalig. Richard en Devis komen ons terug ophalen en na file rijden van meer dan een half uur geraken we uit Bangkok richting kanchanaburi. Dit is een rit van ongeveer 180km. Bij aankomst is het even zoeken voor overnachting en besluiten we eerst te eten. In een klein open restaurantje krijgen we een heerlijke Thaise maaltijd. Gerd wordt getrakteerd op een muggenaanval bij het bezoek aan het toilet. Bij een tweede poging vinden we een guest house bij de rivier. Rimboe Style! Basic maar proper. Het toilet gebruik is een verhaal op zich,maar dat is classefied. Ons huisje bevind zich boven het water,wat ons toch een beetje verontrust. Zeer geslaagde dag.